FAQ:
 

Træning og hold

Mit barn/jeg har været forhindret i at deltage i træning en eller flere gange. Kan jeg få refunderet mit/hendes kontingent?
Det er ikke muligt at få refunderet kontingent, da man betaler kontingent for medlemskab og holdtræning på månedsbasis. Klubben benytter sig af lønnede trænere og har derfor udgifter forbundet hermed. Disse udgifter er de samme, uanset om du er forhindret i at deltage af forskellige årsager. Som forening er vi helt afhængige af vores medlemmers bidrag, hvis vi skal kunne vedblive at kunne have træningstilbud af høj kvalitet – og det bidrager du til via dit faste månedskontingent. 
 
Mit barn/jeg er tilmeldt søndagsholdet men er forhindret i at komme på søndag. Kan man så komme på onsdagsholdet i denne uge i stedet for?
Det kan vi desværre ikke tilbyde, idet alle medlemmer træner på de hold, de er tilmeldt og det er hvad trænerne planlægger træningen ud fra. Derfor er det ikke muligt at skifte rundt mellem ugedagene/holdene. 
 
Mit holds træning rammer ind i en helligdag. Kan jeg komme en anden dag eller blive kompenseret for helligdagen?
Man kan kun komme til træning på det hold/ugedag, som man er tilmeldt.  Klubben refunderer ikke træninger, der måtte falde på en helligdag. 

Jeg ønsker at afmelde mig et hold - hvordan gør jeg det?
Dette kan nemt gøres via vores hjemmesiden under punktet "Afmeldelse", som du finder på forsiden under fanen "Om os". Her kan du gå ind og vælge "Handling" i højre side og via drop-down menuen vælge det hold, som du ønsker at afmelde.  HUSK, der er gælder en måneds varsel på holdændringer, dvs. løbende måned + en måned. Hvis du ønsker at afmelde ssb-s og gør det f.eks. den 21. september træder ændringen i kræft  den 1. november. 


Skøjteleje

Skal jeg aflevere klub-skøjterne i sommerferien eller må jeg beholde dem hjemme, så jeg er klar efter sommerferien? 
Du er meget velkommen til at beholde skøjterne hjemme, hvis du ønsker det og vil være sikker på, at have de samme skøjter næste sæson.  Du betaler skøjteleje så længe skøjterne er i din varetægt. Ønsker du at aflevere skøjterne, så holder klubben åbent i skøjteudlejningen 2-3 gange i april og maj måned. Her kan du tilbagelevere skøjterne. 

HUSK altid at få en kvittering på at du har afleveret. Du må ikke bare stille dem på disken, hvis ikke der er nogen til tage imod skøjterne. I juni og juli måned holder skøjteudlejningen lukket, da klubbens har sommerpause.

Skal jeg aflevere klub-skøjterne i sommerferien eller må jeg beholde dem hjemme, så jeg er klar efter sommerferien? 
Du er meget velkommen til at beholde skøjterne hjemme, hvis du ønsker det og vil være sikker på, at have de samme skøjter næste sæson.  Du betaler skøjteleje så længe skøjterne er i din varetægt. Ønsker du at aflevere skøjterne, så holder klubben åbent i skøjteudlejningen 2-3 gange i april og maj måned. Her kan du tilbagelevere skøjterne. 

HUSK altid at få en kvittering på at du har afleveret. Du må ikke bare stille dem på disken, hvis ikke der er nogen til tage imod skøjterne. I juni og juli måned holder skøjteudlejningen lukket, da klubbens har sommerpause.

Jeg har ikke mulighed for at komme forbi klubben og aflevere klub-skøjterne, kan jeg sende dem med posten?
Ja, du er meget velkommen til at sende lejeskøjter retur med posten. Du skal benytte følgende adresse: Hvidovre Skøjte Klub, Hvidovrevej 446, 2650 Hvidovre.  

Husk altid at sende en ”track and trace” kode til skøjteudlejningen (mailadresse finder du under "kontakt os") samt vedlægge en seddel med medlemmets fulde navn og medlemsnummer. Skøjtelejen bliver afmeldt, når vi har modtaget skøjterne retur.


Kontingent og betaling

Jeg er ved en fejl blevet trukket dobbelt kontingent hvad skal jeg gøre? 
Klubben oplever desværre enkelte gange, at nogle få medlemmer ukorrekt bliver trukket dobbelt betaling. Det er noget, vi har meget fokus på at forsøge at undgå. Alle kortbetalinger udføres af EASY og håndteres af klubmodul. Vi refunderer de dobbelt træk, som klubben fejlagtigt modtager og dette vil fremgå af din profil under "mine tilmeldinger". Hvis ikke det fremgår af din profil, og du ikke kan se, der er trukket dobbelt kontingent, så er vi desværre nødt til at henvise dig til din egen bank, hvor du kan gøre indsigelse over den forkerte betaling. 

Jeg har modtaget advisering om betaling for den kommende måned, selv om jeg har meldt mig ud af klubben.
Klubbens administrationssystem sender automatisk adviseringer ud for næste periode omkring den 20. i en måned.  Da du som udgangspunkt altid er medlem indtil månedsskiftet, vil du opleve at blive adviseret for den kommende måned, selvom du har meldt dig ud. Dog vil du ikke blive opkrævet kommende kontingent, såfremt du er bekræftet afmeldt ved udgangen af indeværende måned. Vi minder om, at udmeldingsvarslet altid er løbende måned plus en måned. 

Jeg har modtaget en rykker, hvad skal jeg gøre? 
Hvis du har modtaget en rykker fra klubben, så er du kommet i restance. Dette er sandsynligvis sket i forbindelse med, at du har fået et nyt betalingskort. Du kan udbedre restancen ved at logge ind på din profil og klikke på "mine tilmeldinger". Her vil det fremgå, om du er i restance og hvor meget denne udgør. Du betaler restancen ved at klikke på den udestående rate. Dette skal gøres manuelt, indtil alle udestående restancer er betalt. 

Jeg skal på en længere ferie og ønsker ikke og betale kontingent i mellemtiden. Kan jeg sætte mit medlemskab på pause? 
Hvidovre Skøjte Klub tilbyder ikke muligheden for at sætte medlemskaber i bero. Du kan altid, med en måneds varsel, afmelde dig holdtræningen, men vi kan desværre ikke garantere dig en plads på holdet, når du kommer tilbage. Du har også mulighed for at udmelde dig klubben – her gælder et udmeldingsvarsel på løbende måned plus 30 dage. Dette gøres via klubbens hjemmeside under ”INFO” og ”Sådan melder du dig ind og ud”.  Evt. skøjteleje ophører først, når skøjterne er afleveret tilbage til klubben. Vi gør dog opmærksom på, at når du på et senere tidspunkt ønsker at melde dig ind i klubben på ny, vil du blive opkrævet et indmeldingsgebyr på kr. 500,-


Udmelding

Jeg ønsker at melde mig ud ud af klubben, hvordan foregår det?
Du kan til enhver tid melde dig ud via klubbens hjemmeside under punktet ”INFO” og ”Sådan melder du dig ind og ud”.  Her gælder vores udmeldingsvarsel som er løbende måned plus 30 dage. Dvs. hvis du f.eks. udmelder dig 15. marts ophører medlemskabet per 1. maj.  Hvis du også afmelder evt. skøjteleje ophører denne først, når skøjterne er afleveret tilbage til klubben. Dette gøres i skøjteudlejningen på onsdage og søndage, når skøjteskolen træner.

OBS! Hvis du på et senere tidspunkt ønsker at melde dig ind i klubben på ny, vil du blive opkrævet et indmeldingsgebyr på kr. 500,-

Jeg har meldt mig ud af klubben, men under udmeldings-eventet er der en start- og slutdato. Hvad betyder det?
 Udmeldings eventet indeholder en startdato og en slutdato. Ddet er perioden, hvor det er muligt og registrere en udmelding. Sidst på måneden vil du modtage en mail fra klubben, som beskriver processen omkring din udmeldelse.


Sæsonstart og træning

Hvornår begynder sæsonen? 
Sæsonen i Hvidovre Skøjte Klub begynder  omkring 1. august. Hold øje med træningsplanen på vores hjemmeside. Alle klubbens hold har løbende tilgang og afgang, så du kan til hver en tid tilmelde dig på et hold såfremt der er ledig plads og der er åben tilmelding (gælder ikke konkurrenceholdene). 

Hvornår stopper sæsonen? 
Sæsonen i Hvidovre Skøjte Klub slutter i juni samtidig med skolernes sommerferie begynder. Man forbliver medlem indtil den dag man melder sig ud af klubben, og skal dermed ikke gøre noget aktivt for at sikre sig en plads i den kommende sæson. 

Har Klubben flere trænings lokationer? 
Ja - Hvidovre Skøjte Klub benytter is-hallerne i Frihedens Idrætscenter i perioden august - april mens der i maj måned skøjtes i træningshallen i Rødovre Skøjtehal. I juni måned trænes der off-ice i og omkring Frihedens Idrætscenter. 

Har klubben adgang til is træning hele året?
Hvidovre Kommune har forsøgsvis bevilget helårs-is i 2025 - og derfor har vi adgang til is hele indeværende sæson. Vi håber meget på, at der vil være politisk opbakning til at fortsætte den positive udvikling i fremtidige sæsoner. Træningsplanen vil blive tilpasset, da der kun er en hal i brug fra og med april måned - så hold altid øje med de aktuelle træningstider på den. 

Hvornår holder klubben lukket? 
Hvidovre Skøjte Klub holder lukket på helligdage (inkl. lørdag inden Påskedag) samt i skolernes sommerferie. 


Kontakt

Jeg har sendt en mail til klubben, men har har endnu ikke modtaget et svar.  
Hvidovre Skøjte Klub tilstræber en svarfrist på otte dage ved henvendelse, dog modtager vi i nogle perioder omkring 200 mails om ugen og derfor kan det nogle gange ske, at det tager længere tid end de otte dage at få svar. Har du ikke hørt fra os indenfor 14 dage, så er du meget velkommen til at sende din mail igen.  Venligst målret din henvendelse til den relevante modtager (mail-adresser kan ses på hjemmesiden under menupunktet ”Om os” ”Kontakt”). Husk altid at oplyse navn, hold samt medlemsnummer. 

OBS! Mails fremsendt til flere mailadresser havner i vores spamfilter og kommer dermed ikke frem.

Jeg har sendt en mail direkte til bestyrelsen, hvornår modtager jeg et svar?
Mail fremsendt til bestyrelsen@hvidovre-skojteklub.dk behandles altid på et bestyrelsesmøde og besvares først efter endt sagsbehandling. 

Hvorfor har klubben ikke et telefonnummer?
Hvidovre Skøjte Klub er drevet af frivillige forældrekræfter samt medlemmer og har således ikke et kontor med tilhørende telefonnummer. Klubbens frivillige og bestyrelsesmedlemmer besvarer mails i deres fritid i det omfang, der er mulighed for det. Man er altid velkommen til at kontakte klubben via de mail-adresser, der er opgivet under ”kontakt”. 


Medlemsskab

Hvordan får jeg et medlemskort? 
Dit medlemskort findes i digital form på din "medlemsprofil" under ”mine tilmeldinger” - eller i "klubmodul app’en". Du skal dog huske at uploade et profilfoto for at medlemskortet er gyldigt. Medlemskortet skal fremvises ved brug af selvtræningstider samt ved medlemskontrol. 




Træningsplan


Nyheder


Kommende Arrangementer


Sponsorer